
VAN FINANCIËLE ZORGEN NAAR FINANCIËLE REDZAAMHEID
SAMENWERKEN AAN UITSTROOM
Veel gemeenten zijn op zoek naar een methode om de uitstroom en nazorg na beschermingsbewind, budgetbeheer en schuldhulpverlening te organiseren. Nauwere samenwerking met lokale hulporganisaties gericht op financiële redzaamheid van inwoners staat daarbij centraal. Maar samenwerken aan goede uitstroom en nazorg is een gecompliceerde uitdaging.
SchuldenlabNL heeft verschillende lokale initiatieven gericht op deze uitdaging gezien. De successen van deze initiatieven zijn wisselend. Bovendien is de investering in het ontwikkelen van een methodiek erg kostbaar en tijdrovend.
Wij zien op dit moment dat Plinkr Nazorg (voorheen Plinkr Hub) tot op heden de enige landelijk opschaalbare oplossing biedt voor uitstroom en nazorg. Door standaardisatie van het proces -met behoud van maatwerk voor de deelnemers- is voor het eerst een aanpak ontstaan die schaalbaar en flexibel inzetbaar is, met meetbare uitkomsten. Dit alles gebeurt in een online omgeving waar cliënten, specialisten en coaches in een aantal maanden samenwerken aan financiële redzaamheid door middel van een ‘blended-learning’ traject.
Meer weten over de Plinkr Nazorg (voorheen Plinkr Hub) en het ontstaan? Lees het interview met de initiatiefnemers.
IMPACT
De digitale omgeving van Plinkr Nazorg (voorheen Plinkr Hub) vormt het hart van de verdere uitvoering van de aanpak. De impact wordt digitaal en middels interviews gemeten. Dankzij de grotendeels digitale aanpak is het niet alleen mogelijk om op grote schaal te starten, maar kunnen ook de effecten op landelijke schaal worden gemeten. SchuldenlabNL volgt en monitort deze effecten en deelt hierin uitkomsten met de partners.
STARTEN IN UW GEMEENTE?
Wilt u weten wat Plinkr Nazorg (voorheen Plinkr Hub) voor uw gemeente kan betekenen? Neem direct contact op met Niels (niels@plinkr.nl).
